DIVENDRES 5 DE JULIOL

Anem cap a l’antiga Grècia!

Estimades famílies els vostres fills i filles són els encarregats d’arreglar una escletxa en l’espai-temps, una gran responsabilitat!

Avui hem començat amb l’horari habitual de la colònia. Ens hem alçat entre els paisatges boirosos de la Tinença, que han fet perillar el torpedo, però de seguida el sol ha fet l’aparició. Hem baixat a fer la gimnàstica, i hem escoltat per part d’Amparo la reflexió del matí, amb boniques històries sobre el naixement de Jesús. Anem al desdejuni amb ganes d’agafar forces per començar el dia. Continuem amb els serveis generals, el grup encarregat del dia, el blau ha anat a preparar la vetllada. La resta de grups han fet neteja de menjador, passadissos, zones externes de l’Alberg, etc. El grup verd ha fet taller de cuina, preparant coca de tomata amb tonyina i ou, que aprofitarem per berenar. I el grup marró ha desenvolupat la seua part artística fent el tiny de samarretes. Ja preparades i preparats per al torpedo, han baixat a la zona de gespa i per grups han pogut gaudir d’un poc de remull, controlant molt la despesa d’aigua per respectar la situació de sequera de la zona. Els monitors hem preparat el quiosc on han pogut comprar-se unes poques llepolies. Abans del dinar han fet les bústies per grups per poder intercanviar missatges entre tota la colònia. També han tingut l’oportunitat d’escriure’s una carta dirigida a ells mateixos per dir què esperen d’estos dies de germanor. Se la llegiran el darrer dia per veure si el seu somni s’ha complert. Avui ens ha visitat Phyge, un esperit de l’antiga Grècia que ens ha dit que hem d’aconseguir una torxa olímpica. Dinem unes llentilles tan bones que hem repetit i tot. I per a completar, unes mandonguilles amb salsa, que estava per xuclar-se els dits. Acabant amb una poma de postres. Temps lliure i de descans per a la xicalla. Comencem amb les activitats de la vesprada fent un taller amb el grup on hem dissenyat un país propi, amb una identitat pròpia amb el que participaran en les olimpíades paralímpiques de la vesprada. Els països construïts han sigut: Roigèlia, Grocsol, Suc de taronja, Moramunt, Granastita, Esberna, Marrònia, Landerverd i Laila. Berenem i a participar en els jocs que ens han preparat els monitors. Els xiquets i xiquetes s’han mesclat entre grups per poder conèixer a la resta i han anat passant per les bases per poder experimentar jocs adaptats a la diversitat funcional. Una dutxa per mantindre net el cos i a sopar un magnífic puré de verduretes i peix arrebossat.
Amb la panxa contenta, ens hem preparat per a la vetllada on hem fet la cerimònia de cloenda del Jocs Paralímpics.

La comunitat amuntera està molt contenta perquè ha aconseguit l’objecte per poder continuar el nostre viatge pel temps per salvar el món. A veure si ho aconseguim, estem segurs que si!

Als itinerants del grup 1 avui la ruta ens ha paregut molt més fàcil que ahir! Hem anat tots a una i a les 12:30h ja erem a El Boixar. Hem dinat uns espaguetis a la carbonara que estaven boníssims. Després de descansar i fer polseres, hem fet un taller de malabars i acrobàcies i una cursa d'orientació pels voltants del poble. Dutxa ràpida i fresqueta amb la manguera i a sopar, que ens espera una vetllada intensa corrent pels carrers del Boixar.

Els itinerants del grup 2 ens hem despertat a Rossell i hem passat un matí banyats en aigua; primer, hem fet minijocs damunt d’una lona banyada i després hem acabat a la piscina i a la dutxa.

Per dinar, hem gaudit d’una bona amanida i pasta a la carbonara amb els companys i les companyes del grup 3; seguidament, hem fet la ruta cap a Bel i hem montat les tendes on dormirem. Passarem la nit a Bel sopant fajites i jugant al joc del llop.

Els itinerants del grup 3 s'han alçat ben prompte per fer la ruta Xert-Rossell travessant una sèrie de moles fins arribar a la Mola Redona, un lloc preciós, han pujat fins al cim i han anat baixant seguint els estrets del riu Cèrvol. La ruta ha estat prou llarga, però en arribar a Rossell han tingut l'alegria de trobar-se en el grup 2. A la vesprada piscina i jocs: el joc dels planetes, terra, mar i aire i més piscina. Després de sopar vetllada de concursos de televisió: pasapalabra, furor-furor i reacció en cadena. Tots han gaudit molt. Demà marxen a Bel.